جاذبه های سنپترزبورگ

تور روسیه-کلیسای خون مقدس (Church of the Savior on Blood)

معماری و آرایش کلیسای خون مقدس برعهده ی معمار آلفرد پارلاند بوده است. وی از فرم و آرایش کلیسای واسیلی مقدس واقع در مسکو استفاده کرده است که در آن زمان به عنوان سمبل معماری سنتی در روسیه شناخته شده بود. در مکانی پایین تر از سطح کلیسا که با چند پله جدا می شود، می توان محلی که تزار در آنجا کشته شد را مشاهده نمود. مساحت کلیسای خون مقدس ۱۶۴۲ متر مربع و ارتفاع آن ۸۱ متر می باشد. این کلیسا در سال های ۱۸۸۳ – ۱۹۰۷ ساخته شده است.

تور روسیه

تور روسیه

تور روسیه-خیابان نوسکی (Nevsky Prospect)

خیابان نوسکی به طول ۵/۴ کیلومتر و عرض ۲۵ تا ۶۰ متر در قلب هسته مرکزی شهر سنت پترزبورگ قرار گرفته و میدان الکساندر نوسکی را به ساختمان ادمیرال تیستوا (مدیریت ناوگان نظامی دریایی روسیه) متصل ساخته است. از سال ۱۷۶۶ در این خیابان زیبا تنها عمارتهای سنگی بزرگ اجازه ساخت داشتند. در طول قرن ۱۹ بهترین معماران روسیه و سراسر جهان خیابان نوسکی را تبدیل به یکی از زیباترین خیابان های اروپا کردند.

تور روسیه-نفسکی

تور روسیه-نفسکی

تور روسیه-قلعه پتروپاول (Peter and Paul Fortress)

قلعه پتروپاول در زمان پتر کبیر همزمان با تاسیس شهر سنت پترزبورگ در ۱۶ می سال ۱۷۰۳ در جزیره خرگوشها احداث شد. دیوارهای این قلعه به منظور برخورداری از توان دفاعی بالا با ارتفاع ۱۲ متر، ضخامت ۱۰ متر و به صورت شش ضلعی ساخته شد تا دشمن به راحتی نتواند در آن نفوذ کند. از جمله ساختمانهای مهم دیگر این بنا، قلعه زندان و ضرابخانه روسیه است که از قدیم تا بحال مسئول ضرب اسکناس و سکه در روسیه بوده است. هر روز راس ساعت ۱۲ :۰۰ از این قلعه یک گلوله توپ شلیک میشود.

تور روسیه قلعه

تور روسیه قلعه

تور روسیه قلعه

تور روسیه قلعه

تور روسیه قلعه

تور روسیه قلعه

تور روسیه-میدان کاخ (Palace Square)

میدان کاخ در شهر سنت پترزبورگ که «پل کاخ » را به «نوسکی پروسپکت » پیوند م یدهد و به جزیره واسیلیوسکی راهنمایی م یکند، میدان مرکزی شهر سنت پترزبورگ و امپراتوری روسیه پیشین است. این مکان جایگاه بسیاری از رخدادهای با اهمیت جهانی بود که از میان آنها می توان از یکشنبه خونین (۱۹۰۵) و انقلاب اکتبر(۱۹۱۷) یاد کرد. قصر با عظمت و بسیار زیبای زمستانی هرمیتاژ در این میدان قرار گرفته و در واقع نام این میدان برگرفته از همین کاخ زیباست.

تور روسیه-موزه هرمیتاژ یا کاخ زمستانی (Hermitage Museum)

موزه هرمیتاژ به عنوان یکی از ۲۰ موزه پر بازدید جهان متشکل از ۵ ساختمان در کناره رود نوا واقع شده است. کاخ زمستانی شهر سنت پترزبورگ که از سال ۱۷۳۲ تا سال ۱۹۱۷ میلادی محل سکونت تزارهای روسیه بوده در حال حاضر ساختمان مرکزی موزه هرمیتاژ است. در این موزه بیش از ۳ میلیون اثر فرهنگی از عصر حجر تا امروز از جمله فرش پازیریک و جواهرات اهدایی نادرشاه نگهداری میشود. تا نیمه قرن ۱۹ میلادی ورود به این موزه برای عامه مردم ممنوع بود.

تور روسیه-هرمیتاژ

تور روسیه-هرمیتاژ

تور روسیه-هرمیتاژ

تور روسیه-هرمیتاژ

تور روسیه-کلیسای جامع کازان (Kazan Cathedral)

کلیسای جامع کازان طی سال های ۱۸۰۱ تا ۱۸۱۱ توسط معمار روس آندری وارانیخین احداث گردید. در نمای این کلیسای جامع از ۹۸ ستون استفاده شده است. مارشال کوتوزوف، فرمانده ارتش روسیه در جنگ با لشگر ناپلئون، در سال ۱۸۱۳ در این کلیسا دفن گردید. این کلیسا محل نگهداری کلید ۱۷ شهر و ۸ قلعه اروپایی است که در جنگهای مختلف تسلیم ارتش روسیه شده اند.

تور روسیه-کلیسای جامع اسحاق مقدس (Saint Isaak’s Cathedral)

ساخت کلیسای جامع اسحاق توسط معمار فرانسوی مانفران در سال ۱۸۱۹ آغاز شد. یک پیشگو به مانفران گفته بود که زندگی او بعد از اتمام ساخت کلیسا به پایان میرسد به همین دلیل ساخت این بنا توسط مانفران ۴۰ سال طول کشید. جالب توجه اینکه مانفران دقیقا پس از مراسم افتتاحیه کلیسا فوت کرد. مساحت کلیسای اسحاق در حدود ۴۰۰۰ متر مربع و ارتفاع آن ۱۰۱ .۵ متر می باشد. در زمان محاصره لنینگراد، آثار هنری موزه های دیگر جهت نگهداری به این کلیسا منتقل شدند.

تور روسیه-کلیسای اسحاق (2)

تور روسیه-کلیسای اسحاق (2)

تور روسیه-کلیسای اسحاق (2)

تور روسیه-کلیسای اسحاق (2)

تور روسیه-کلیسای اسحاق (2)

تور روسیه-کلیسای اسحاق (2)

تور روسیه-اتاق کهربا (Amber Room)

در کاخ کاترین واقع در دهکده تزارها کیی از گنجینه های بی نظیر و پر رمز و راز جهان به نام «اتاق کهربا »، قرار گرفته است. اتاق کهربا یا تالار کهربا دکوراسیون کامل و مجللی از کهربا، طلا، آینه دارد. تمام وسایل این اتاق از قبیل میز و صندلی و تزئینات دیوار و سقف از سنگ کهربا ساخته شده است و بازدید کنندگان بسیاری را از تمام نقاط جهان به خود جلب کرده است. با توجه به زیبایی منحصر به فرد آن، دیواره های اتاق کهربا قبل از مفقود شدن لقب «هشتمین شگفتی جهان » را داشت.

تور روسیه-پل های متحرک سنت پترزبورگ (Moveable Bridges)

پطر کبیر، شهر سن پترزبورگ روسیه را همانند ونیز، با کانال هایی در عرض خیابان طراحی کرد. در محدوده شهر سنت پترزبورگ روسیه حدود ۳۴۰ پل وجود دارد که ۲۱ عدد آن متحرک است. معروفترین آنها پل قصر با طول ۲۶۰ متر، عرض ۲۸ متر و وزن ۱۴۰۰ تن است که جزیره واسیلوسکی را به جزیره آدمیرالتیسکی وصل می کند . نمای قلعه پتروپاول از بین دو بخش متحرک پل قصر از زیباترین نماهای شهر است.

بازدید از باز شدن پل ها در نیمه شب یکی از بهترین جاذبه های سنپترزبورگ در تور روسیه می باشد.

تور روسیه-پل

تور روسیه-پل

تور روسیه-پل3

تور روسیه-پل3

تور روسیه-پل3

تور روسیه-پل3

تور روسیه-گشت کشتی سنت پترزبورگ (Saint-Petersburg Boat trip)

زیبایی سنت پترزبورگ را نه تنها با قدم زدن در خیابان ها ، بلکه با گشت با کشتی در رودخانه ها و کانال های شهر به درستی می بینید. تماشای بهترین نماهای شهر و بازدید از مکان های دیدنی و تاریخی سنت پترزبورگ در کمترین زمان با کشتی در رودخانه زیبای نوا امکان پذیر است.و تجربه آن را در تور روسیه حتما به شما توصیه میکنم.

تور روسیه-تورکشتی1

تور روسیه-تورکشتی1

تور روسیه-تور کشتی4

تور روسیه-تور کشتی4

تور روسیه-تور کشتی4

تور روسیه-تور کشتی4

تور روسیه-تور کشتی4

تور روسیه-تور کشتی4

تور روسیه-پترگوف (Petergof)

قصر بزرگ پترگوف مشرف به خلیج فنلاند، در فاصله ۲۹ کیلومتری از سنت پترزبورگ قرار دارد. ساخت این قصر در بین سالهای ۱۷۲۵ – ۱۷۱۴ به طول انجامید. ۲۲ سال بعد به دستور الیزابت این قصر توسط معمار معروف راسترلی به سبک باروک تغییر پیدا کرد. پترگوف از دو پارک بالا و پایین تشکیل شده است و مساحت کلی آن ۱۱۷ هکتار است. در این مکان ۱۵۰ فواره و ۵ آب نمای بزرگ به صورت آبشار وجود دارد. معروفترین فواره این پارک به نام سامسون یکی از قهرمانان انجیل نامگذاری شده است.

تور روسیه-خلیج فنلاند (Gulf of Finland)

خلیج فنلاند در شمال شرق دریای بالتیک قرار گرفته است. کشور فنلاند از شمال، روسیه از شرق و استونی از جنوب در کناره خلیج فنلاند هستند. مساحت خلیج فنلاند ۲۹٫۵ هزار کیلومتر مربع، طول آن ۴۲۰ کیلومتر، عرض آن از ۷۰ تا ۱۳۰ کیلومتر و عمق آن حد اکثر ۱۲۱ متر است. ساحل خلیج فنلاند در شرقی ترین نقطه، در محل تلاقی رودخانه نوا، در سنت پترزبورگ قرار دارد. همچنین دیگر شهرهای روسیه، از جمله کرونشتات و ویبورگ از سواحل این خلیج محسوب می شوند.

تور روسیه-دهکده تزارها (Tsarskoe Selo)

در ۳۰ کیلومتری سنت پترزبورگ مکانی به نام تزارسکویه سلو وجود دارد، که معنای آن دهکده تزارها می باشد. در این مکان قصر تابستانی کاترین اول قرار دارد. این منطقه تا قرن هجدهم میلادی در اشغال کشور سوئد بود و پس از پیروزی روسیه بر ارتش سوئد بازپس گرفته شد. پتر کبیر این منطقه را به همسر خود هدیه داد. در سال ۱۹۳۷ به مناسبت یکصدمین سال فوت پوشکین، این مکان به شهر پوشکین تغییر نام پیدا کرد.

تور روسیه-کاخ کاترین (Catherine Palace)

کاخ کاترین قصر تابستانی کاترین اول، همسر پتر کبیر یکی از دیدنیهای سنت پترزبورگ در ۳۰ کیلومتری این شهر و در دهکده تزارها بنا شده است. در این قصر سالن بزرگ و با شکوهی به طول ۳۰۰ متر وجود دارد. برای آرایش نمای کاخ بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا استفاده شده است. بدون تردید یکی از دیدنی های کاخ کاترین اتاق کهربا می باشد که تمام وسایل این اتاق از قبیل میز و صندلی و تزئینات دیوار و سقف از سنگ کهربا ساخته شده است.